7 PORANNYCH AKTYWNOŚCI, KTÓRE ZMIENIĄ TWÓJ DZIEŃ NA NAJLEPSZY Z NAJLEPSZYCH



Pierwsze wrażenie dotyczy nie tylko momentu, w którym poznajesz nową osobę, ale również każdej innej rozpoczynanej lub doznawanej właśnie rzeczy. Jeśli czytana książka nie wciągnie Cię po kilku początkowych stronach - ciężko będzie Ci do niej wrócić, by ją dokończyć. Gdy chodząc po galerii na wystawie sklepowej nie rzucą Ci się w oczy ubrania i dodatki w Twoim guście - mało prawdopodobne, że do niego zajrzysz.

To samo tyczy się również poranków.

Mówi się, że pierwszy kwadrans dnia rzutuje na cały nasz dzień. Jeśli przysłowiowo "wstaniesz lewą nogą", to nawet najdrobniejsza sytuacja tego dnia będzie dla Ciebie jakby bardziej irytująca, pechowa.
Dlatego właśnie dobrze zadbać o pierwsze wrażenie na temat rozpoczynanego dnia - masz bowiem ogromny wpływ na to, jak będziesz odbierał wszystkie kolejne jego momenty.

7 jest cyfrą szczęśliwą - a więc dziś mam dla Ciebie 7 porannych nawyków, które sprawią, że ten dzień będzie najlepszym z najlepszych!




1) Żadnej drzemki

Drzemka nie przynosi nic dobrego ani Twojemu ciału, ani umysłowi. Jeśli nie potrafisz się oduczyć tego nawyku - przyjmij, że nie masz innej opcji, niż wstać w momencie, gdy zadzwoni alarm telefonu. Ustaw go na jedną tylko godzinę o czasie, w którym naprawdę musisz wstać, by się nie spóźnić do pracy/szkoły.

Dlaczego drzemka jest taka zła? Sprawia, że Twój organizm czuje się skołowany. Dajesz mu do zrozumienia, że dzwoniący budzik był pomyłką, niepotrzebnym sygnałem, który nic nie znaczył - po czym kilka minut później zrywasz się z łóżka wiedząc, że drzemka pozbawiła Cię tej wypitej w spokoju kawy, którą wczoraj wieczorem planowałeś.

Ponadto budząc się regularnie o tej samej godzinie pozwalasz swojemu ciału na to, aby się zaprogramowało - po pewnym czasie zaczniesz wstawać bez dzwoniącego budzika, czując się o wiele bardziej wyspanym. Dlaczego? Twoje ciało zapozna się z nowym trybem i czas przeznaczony na sen zacznie wykorzystywać na dwieście procent wiedząc, że tylko w tych godzinach może nabierać energii na dzień kolejny.

2) Telefon może poczekać

O ile nie rządzisz jakimś krajem i nie ratujesz ludzkich żyć - Twój telefon i powiadomienia, które Ci wysyła mogą poczekać. Dobrze wiesz, że z jednej odczytanej wiadomości potrafi zrobić się nawet i godzina przerzucania tablic w poszukiwaniu... właśnie. Czego właściwie?
Telefon nie jest Ci niezbędny podczas porannej rutyny. Wyłącz budzik, odłóż go na bok i sięgnij przed samym wyjściem z domu. Jeszcze będzie w tym dniu czas na społecznościówki.
Uwierz mi, że czas spędzany rano z nosem w telefonie możesz przeznaczyć na coś bardziej wartościowego.



3) Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj

O tym, że czytanie jest dla Ciebie dobre, na pewno nie muszę się tutaj rozpisywać. Poświęć rano choćby i kilka minut na książkę, która w pozytywny i motywujący sposób napędzi Cię do działania w tym nowym, pięknym dniu pełnym równie wspaniałych możliwości.
Wybierz coś wartościowego i codziennie pozwól sobie na przeczytanie malutkiej części - jeśli wstajesz wcześnie, może to być kilka stron, jeśli Ci się uda, jeden rozdział.

Ustaw budzik o 10 minut wcześniej niż dotychczas - dla Twojego organizmu nie będzie to miało większego znaczenia. Twój umysł za to będzie Ci niezmiernie wdzięczny. Nie tylko czytaniem pobudzisz go do pracy na najwyższych obrotach, ale także zapewnisz sobie dobry humor i motywację do wyciskania z nowego dnia, ile tylko się uda!

Idealnym wyborem będą chociażby książki Reginy Brett ("Bóg nigdy nie mruga", "Jesteś cudem" i "Bóg zawsze znajdzie Ci pracę"), o których na pewno słyszałeś. I uprzedzając Twoje pytanie - nie, nie są to książki o tematyce religijnej, ale piękne opowieści z życia autorki i jej bliskich oparte na przesłaniach raz mottach, które warto od niej zaczerpnąć. Krótkie, ciekawe historyjki sprawdzą się idealnie!

4) Zapewnij sobie podkład muzyczny

Pozytywna, pełna energii muzyka w tle wywoła na Twojej twarzy uśmiech i napędzi Cię do działania! Na YouTube znajdziesz gotowe, poranne playlisty - to idealna opcja, ponieważ nie musisz bawić się w ciągłe przełączanie utworów i tracenie czasu na szukanie "tamtej fajnej" piosenki.

Spróbuj, a się przekonasz - nie tylko filmiki z muzyką w tle są lepsze od tych bez niej. Poranków również to dotyczy! :)



5) Woda z cytryną

Zalet rozpoczynania dnia od wypicia szklanki wody o temperaturze pokojowej z cytryną jest niezliczona ilość:
- oczyszcza organizm z toksyn,
- wspiera pracę jelit,
- zapobiega gromadzeniu się bakterii,
- wzmacnia system odpornościowy,
- dostarcza wielu witamin (C, potas, magnez, fosfor, wapń...),
- zapobiega trądzikowi,
- redukuje powstawanie zmarszczek,
- szybka do przygotowania,
- smakuje lepiej niż czysta woda mineralna (w moim przypadku bynajmniej).

Po prostu spróbuj, a po kilku tygodniach zauważysz różnicę. To najprostszy ze zdrowych porannych nawyków do wprowadzenia, więc nie masz nawet wymówek, by tego nie robić.


6) Rozciąganie

Wystarczy kilka minut, by Twoje ciało stało się bardziej pobudzone i gotowe na nadchodzący dzień. Ponadto pozytywnego kopa dostaje także Twoje krążenie krwi, "zaspane" mięśnie i stawy, a samo rozciąganie dodatkowo sprawia, że dostarczasz organizmowi więcej tlenu i pozbywasz się negatywnych emocji oraz stresu.

Nie musi to być pełen zestaw ćwiczeń, po którym dodatkowo będziesz potrzebować zimnego prysznica i chwili odpoczynku. Kilka odpowiednich ruchów i głębszych wdechów zdecydowanie wystarczy.


7) Pożywne śniadanie

Od pierwszego kęsa zaczyna pracować Twój metabolizm - a więc im później zjesz, tym dłużej będzie on uśpiony. Nie pozwól na to! To on odpowiada za spalanie kalorii i pozbywanie się toksyn z organizmu!

Jeśli nie masz rano czasu na przygotowanie czegoś skomplikowanego - wybierz to, co możesz zrobić dzień wcześniej przed pójściem spać. Np. może to być jajko roztrzepane z warzywami i ziołami, które wystarczy wlać na rozgrzaną patelnię, aby rano zjeść pyszny, ciepły omlet. W wersji na słodko możesz do miseczki wsypać granolę, pokrojone w kostkę owoce i polać to odrobiną miodu. Rano wystarczy całość zalać mlekiem lub gęstym, greckim jogurtem.

Nie mów, że Ty po prostu nie jesz śniadań - zacznij to robić, a z dnia na dzień coraz łatwiej będzie Ci to przychodzić i zauważysz jak dobrze wpływa to na Twój organizm. Przecież doskonale wiesz, że śniadanie, to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Nie wypieraj tego!






Łatwe, nieskomplikowane. I każda z nich działa cuda.




Ile z tych 7 aktywności 
posiadasz w swojej porannej rutynie?



Daj znać w komentarzu,

To może Cię zaineresować:

0 komentarze