INSTAGRAMOWE BIO - JAK ZDOBYĆ OBSERWATORÓW KILKOMA LINIJKAMI TEKSTU?


Zdjęcie, które mówi więcej, niż tysiąc słów 😂

A tak na poważnie - wiesz o tym, że Instagramowe BIO, to coś więcej, niż tylko kilka linijek przypadkowego tekstu i emotikon? O tak! To kolejne niesamowite narzędzie, które nie tylko ma ogromny wpływ na ilość Twoich obserwujących, ale także napisane z głową może sprawić, że zdobędziesz nowych obserwatorów zanim jeszcze przejdą oni do części ze zdjęciami!

Myślisz, że to niemożliwe? Uwierz mi - mam grupkę takich obserwujących.

Często zmieniam swoje BIO, testuję różne rozwiązania, badam, co działa lepiej, a co gorzej. Tobie się jednak poszczęściło - mam dziś dla Ciebie konkretne rady i przykłady tego, jak zapełnić swój opis profilu, by wykorzystać go na maksa i sprawić, by "na siebie pracował" za każdym razem, gdy ktoś odwiedzi Twój profil.
+ NA KOŃCU POSTA NIESAMOWITY KONKURS ♥

__________________________________


1) Z D J Ę C I E   P R O F I L O W E

Na co zwracasz uwagę w pierwszej chwili, gdy zajrzysz do kogoś nowego? Bo ja osobiście patrzę najpierw na zdjęcie. Jest na samej górze, stanowi w BIO jedyny spory, kolorowy fragment powierzchni i chcąc nie chcąc przyciąga wzrok.

A więc skoro już i tak jest widoczny, to dlaczego nie sprawić, by przy okazji był ciekawy i mocny?!


Zdjęcie profilowe ma nie tylko dobrze wyglądać na profilu, ale przede wszystkim działać w trzech innych okolicznościach:

- pozostawiane przez Ciebie komentarze - najbardziej rzucające się w oczy zdjęcie zawsze zwróci uwagę jako jedne z pierwszych, nie sądzisz? Jeśli komentujesz pod zdjęciem kogoś, kto dostaje ich mnóstwo, musisz zadbać, by i Twoje zdanie zauważono! Jeśli dodatkowo będziesz miał do powiedzenia coś ciekawego/zabawnego, szansa, że osoba zajrzy na Twój profil znacznie się zwiększa!

- relacja na InstaStory - gdy Twoja "główka" przyciągnie wzrok, o wiele większe prawdopodobieństwo, że story zostanie obejrzane. Wśród znajomych jest to proste, ponieważ zazwyczaj klikamy w pierwszą lepszą relację i oglądamy wszystkie jednym ciągiem, przyspieszając te mniej interesujące. Jednak, jeśli na Twój profil zajrzy ktoś nowy, a wokół wyraźnego, mocnego zdjęcia pojawi się kolorowa ramka oznaczająca aktywną relację - szansa, że kliknie jest naprawdę spora!

- polubienia - gdy dodajemy zdjęcie, polubień wskakuje od razu zasyp. Znaczną większość reakcji dostaje się w ciągu pierwszej godziny, potem to tylko pojedyncze serduszko, czy komentarz, nawet raz na kilka godzin lub dni. Gdy dodamy zdjęcie i pojawia się nam u dołu czerwone serduszko z liczą nowych polubień, mimowolnie w nie klikamy, nie przeglądając zazwyczaj, kto tak naprawdę polubił nasze zdjęcie. Co, jeśli Twoje będzie wręcz krzyczeć "HALO, tu jestem!"? Może się zdarzyć, że wejdę na Twój profil, ponieważ zaciekawi mnie kim jest ta główka wśród morza innych.



Sposobów na stworzenie odpowiedniego zdjęcia profilowego jest mnóstwo. Poza tym je także wraz z opisem często zmieniam dla testów. Próbowałam już jasnych ujęć twarzy z bliska, szkiców, focusu na oczy i usta, gifów... opcji jest naprawdę niezliczona ilość!

Co jednak jest podstawą dobrego zdjęcia profilowego?


  • twarz - widoczna, wyraźna, najlepiej patrząca wprost w obiektyw. Ludzie lubią widzieć twarze osób, których profile odwiedzają. To właśnie dzięki nim najszybciej możemy złapać kontakt, nawiązać relację, identyfikować się. Wybierz zdjęcie, które lubisz najbardziej lub te, które uzyskało na Twoim profilu najwięcej reakcji. 
  • kontrast - kontrast i głębię kolorów wzmocnij o dwa poziomy wyżej, niż gdyby to było zdjęcie dodane w głównej części. Dlaczego? Ponieważ jest ono duuużo mniejsze i przez to równie mniej widoczne. Spraw, by było wystarczająco wyraźne, bez potrzeby wpatrywania się w nie minutami.
  • tło - dodaj mocne tło, pasujące stylem do Twoich zdjęć i kolorystyki jaką najczęściej wybierasz. Możesz wybrać jednolity kolor kontrastujący z Twoimi włosami, cerą i ubraniem, jak możesz to zobaczyć na zdjęciu środkowym. Ciemne tło, odwzorowujące moje ostatnie zdjęcia z części głównej wybrałam w opcji po lewej. Prawe zdjecie profilowe natomiast pasuje do większości moich materiałów, bloga, najczęściej wybieranych schematów kolorystycznych.
Wybór należy do Ciebie! Nie ma określonych reguł, więc możesz potestować. Stwórz kilka podobnych opcji, różniących się drobnymi elementami i sprawdź, które z nich pracuje dla Ciebie najlepiej.


2) N A Z W A   /   N A G Ł Ó W E K

Drugi najważniejszy element Twojego Instagramowego BIO.
Spora część osób poprzestaje na zerknięciu na zdjęcie profilowe i przeczytaniu nazwy w nagłówku. Potem wzrokiem przebiega po opisie, wyłapując tylko słowa kluczowe i emotikony, a kończy na szybkim przejrzeniu najnowszych zdjęć.

Słyszałam gdzieś, że zbadano ten proces i trwa on zazwyczaj od 2 do 10 sekund.
2 - 10 SEKUND ! 

I jeśli w ciągu tego czasu nie zachęcisz danej osoby do obserwowania Cię, wyjdzie ona szukać kolejnych inspiracji i zapomni o tym, że odwiedziła Twoje konto - nie pozostawiając po sobie oczywiście żadnego polubienia, czy komentarza.

Co więc wpisać w nazwie swojego profilu, by zwiększyć szansę uzyskania nowego obserwatora?

Przede wszystkim zrozum jedno. Ten krótki fragment tekstu, a właściwie kilka słów, to nie tylko nazwa. To TYTUŁ Twojego profilu, jego znak rozpoznawczy.

Porównaj to do przechadzki po Empiku:
Idziesz przez salon, przyglądasz się z grubsza półkom i tematycznym wysepkom tak długo, aż któraś z okładek przyciągnie Twój wzrok (zdjęcie profilowe). Być może to jej kolory i wybrane kształty, sam nie wiesz - ale czujesz, że powinieneś się jej przyjrzeć z bliska.
Podchodzisz więc (wejście na profil po kliknięciu w zdjęcie profilowe), bierzesz książkę do ręki i czytasz tytuł (nazwa profilu). Jeśli jest on ciekawy i przypuszczasz, że ta pozycja mogłaby Ci się spodobać, odwracasz książkę i czytasz opis zawartej w niej opowieści (główna część BIO).
Jeśli te trzy elementy wystarczająco Ci podpasują - bierzesz książkę do kasy, płacisz za nią i zabierasz do domu jako swoją (zostawienie obserwacji), by w zaciszu własnego pokoju zapoznać się z jej wnętrzem (feed ze zdjęciami).

A więc skoro już sobie wyjaśniliśmy dlaczego nazwa jest ważna, przejdźmy do części, w której wytłumaczę Ci jaką wybrać, by spełniała ona godnie swoje zadanie.


  • KIM JESTEŚ? - przedstaw się. Jeśli prowadzisz jednocześnie kilka mediów społecznościowych, wybierz pseudonim, którym wszędzie się podpisujesz lub imię i nazwisko, jeśli tego właśnie używasz w pozostałych mediach.
    Jeśli skupiasz się przede wszystkim na Instagramie - zostaw tu tytuł swojego profilu, czyli 2-5 słów, które doskonale opiszą to, co potencjalny obserwator znajdzie na Twoim profilu.
    Wybierz nazwę w pełni adekwatną, prostą i czytelną. Na zabawne powiedzonka, czy grę słów przyjdzie jeszcze czas. Tutaj nie pozostawiaj nikomu żadnej wątpliwości, co do tego, kim jesteś.
  • CO ROBISZ? - bazuj na tym, czym zajmujesz się na co dzień i co pokazujesz na swoim profilu. Jeśli Twój feed składa się z samych zdjęć ptaków - zawrzyj to właśnie w tytule! Nie chcemy dopuścić do rozczarowania, a więc jeśli ptaki są u Ciebie na co ósmym zdjęciu, unikaj określania siebie jako miłośnika tego typu zdjęć. Bądź konsekwentny.
  • SŁOWA KLUCZOWE - koniecznie postaraj się je zawrzeć w tym właśnie miejscu. Jest wielka szansa, że w poszukiwaniu "Miłośnika fotografowania ptaków" trafię właśnie na Twój profil, ponieważ według wyszukiwarki, to on najprawdopodobniej spełni moje oczekiwania. Słowa kluczowe? Ptaki, fotografia, miłośnik ptaków, polskie ptaki, fotografowanie natury...
  • KRÓTKO I NA TEMAT - niech będzie to coś naprawdę konkretnego, bez rozwlekania i koniecznie łatwe do zapamiętania. To klucz! Jeśli Twój profil nazwiesz "Utrwalanie wizerunku polskiego ptactwa", to raczej nie trafię do Ciebie po raz drugi bez pozostawienia obserwacji w tej właśnie chwili.
Przykłady?
- motywacja dla opornych
- wegańskie desery
- autor powieści kryminalnych
- kocham wszystko, co różowe
- ciekawostki o ludzkim umyśle
- Twoje imię i nazwisko
- imię i miasto, z którego jesteś
- pseudonim z innych społecznościówek

Mogłabym wymieniać ich w nieskończoność - opcji jest bez liku, wystarczy jedynie dobrze zastanowić się nad tym, co dokładnie chcemy sobą reprezentować i jakich obserwatorów pragniemy przyciągać.




3) T R E Ś Ć    G Ł Ó W N A

150 znaków - tyle masz, by opisać siebie, swój profil i to, co otrzymują od Ciebie Twoi obserwatorzy. Nie jest to wiele, ale na pewno wystarczająco. Zwłaszcza, gdy wiesz, na co najlepiej je wykorzystać.

Treść główna powinna odpowiadać Twojej osobowości, ciekawić i sprawiać, że ludzie zechcą się z Tobą identyfikować. Jakie elementy powinny się w niej znaleźć? Na pewno rozwinięcie tytułu, a więc wyjaśnienie tego kim jesteś i co robisz na swoim profilu.
Najprostszy sposób, to schemat:

PROBLEM + ROZWIĄZANIE + COŚ ATRAKCYJNEGO

Przykład?
"Wciąż zadręczasz się zdjęciami FitInstagrammerek, podczas gdy sama nie możesz schudnąć? (problem) Poznaj dietę BEZ DIETY, dowiedz się jak łączyć produkty, by jeść to, co kochasz (coś atrakcyjnego) i jednocześnie schodzić z wagi konsekwentnie każdego dnia (rozwiązanie)"

Pokaż odwiedzającemu, że znasz jego problem i masz dla niego gotowe, konkretne rozwiązanie! Użyj słów kluczowych, które na pewno zwrócą jego uwagę i zawrzyj w tych kilku zdaniach coś atrakcyjnego, obietnicę tego, co u Ciebie znajdzie, jakie wartości wyniesie. Pamiętaj, że dobór słów jest bardzo ważny. Powinny one wywoływać emocje - najlepiej oczywiście pozytywne.

Dodaj też coś zabawnego, element zaskoczenia. Może to być śmieszny fakt z Twojego życia, informacja o specyficznym hobby lub wadzie, z którą już się pogodziłeś. Niech to świadczy o Twojej ciekawej osobowości i pokaże odwiedzającemu, że jesteś tylko człowiekiem, takim jak on. Nie idealnym tworem Instagrama, które w prawdziwym życiu nie miałoby racji bytu. Możesz to zrobić w formie luźno rzuconego stwierdzenia lub hasztagu. Całość skwituj emotką, która doda danej linijce charakteru.

np.
Niepoprawna miłośniczka pączków 🍩 "
" #czekam_na_list_z_Hogwartu "
Pochłonął mnie Netflix 📺. Zaraz wracam "




4) W E Z W A N I E   D O    A K C J I

Czyli mówiąc branżowo "CTA" - po angielsku właśnie "Call to Action".
Nie pozostawiaj odwiedzającego samemu sobie, nie dawaj mu zbyt wiele opcji do wyboru, bo może nie zdecydować się na nic! Podaj konkretny komunikat, zachęcający do wykonania pewnego działania, np.:

  • "Przeczytaj mój najnowszy wpis o...", 
  • "Zobacz, jak skończyła się moja wycieczka do Zoo
  • "Pobierz moją ściągę - Jak Szybko Nauczyć Się Robić na Drutach"
  • " Dodajmy się do znajomych na Twitterze "


Ludzie lubią wiedzieć jakie mają opcje. Skoro Instagram w tym miejscu daje nam tylko jedną, wykorzystajmy ją jak najlepiej i zaprowadźmy powstały ruch w odpowiednie miejsce.




A to bezpośrednio prowadzi do punktu ostatniego...


5) L I N K 

Tutaj sprawa jest oczywista - prowadzimy osobę do ciekawego, wartościowego materiału, który przygotowaliśmy lub do obiecanego miejsca, gdzie będziemy mogli lepiej się poznać (inne społecznościówki). Ja zazwyczaj zostawiam link do nowego filmiku na Youtube, vloga lub wpisu na moim blogu. To sposób promocji, w którym możesz pokazać swoim odwiedzającym, że masz do zaoferowania coś więcej, niż tylko zdjęcia i warto Cię obserwować na Instagramie, by być z Tobą na bieżąco.

Wskazówka?
Link powinien być ładny i w miarę krótki - dziwne znaki i niewidoczna końcówka sprawiają, że osoby boją się w niego kliknąć w obawie przed wirusem. Polecam więc link zaczynający się od adresu bloga pokrywającego się z Twoją Instagramową nazwą lub skrócenie go w programach online.




____________________________________



Pamiętaj, Twoje BIO, to wizytówka Ciebie i Twojego całego Instagramowego profilu. Jeżeli dopracowanie go może zwiększyć konwersję (czyli ilość obserwacji wśród zaglądających na profil), to spróbuj wycisnąć z niego na maksa.
Warto więc próbować wciąż je ulepszać i określać, co działa lepiej, a co gorzej.


+ Jeśli chcesz poznać 10 BONUSOWYCH TURBO-WSKAZÓWEK, których nie opisałam w tym artykule i zobaczyć na żywo jak stosuję wszystkie te porady na swoim profilu - obejrzyj poniższe video. To poradnik live z tego jak użyć powyższego posta, by zmienić swoje BIO na profesjonalną wizytówkę, która odpowiednio dopracowana zwiększy ilość Twoich obserwacji! Uwierz mi - to naprawdę działa!




A TERAZ CZAS NA KONKURS:

Jeśli mimo wszystkich porad znalezionych na moim blogu nadal nie jesteś w stanie poradzić sobie ze swoim Instagramowym profilem lub najzwyczajniej w świecie nie masz na nigo konkretnego pomysłu, to coś dla Ciebie...

Wygraj DARMOWĄ KONSULTACJĘ ONLINE, podczas której wspólnie stworzymy Twój wymarzony Instagramowy profil! Co tydzień wygrywa jedna osoba, więc szansa, że to będziesz Ty jest ogromna!

Więcej informacji znajdziesz pod tym linkiem:







Do zobaczenia na moim kanale YouTube
lub być może kolejnej wygranej konsultacji!

To może Cię zaineresować:

0 komentarze